Metaverse ve 3D Sanal Dünyalar, öğrenenlere amaçlı, gerçek dünyayla karşılaştırılabilir problem odaklı ve sonuç odaklı bir ortam sunarak yenilikçi bir pedagoji vaat etmektedir. Öğretimde daha önce kullanılan geleneksel alıştırmalar ve etkinliklerle karşılaştırıldığında, Sanal gerçeklik ortamında sunulan görevler gerçek etkileşimi teşvik eder, yerine getirilmesi anlamlı bir amaç taşır; Avatar olarak hareket eden öğrenciler için bilişsel olarak daha zorlu olabilir ve deneyimsel öğrenmeye kolayca uyarlanabilir. Bu bağlamda, bu sunumda gerçek örnekler ve sanal dünyalardan araştırmalarla 3D Sanal Dünyaların öğrenmede yeniliği nasıl artırabileceği tartışılıp Yenilikçi XR Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Merkezi (YETAM-XR) Projesi de tanıtılacaktır. Bu sunumda ayrıca son zamanlarda öğretmenler ve öğrenciler tarafından en ilgi gören konu olan Yapay Zekanın eğitimdeki potansiyeli tartışılacak ve öğretmenlerin yapay zeka kullanımı ile ilgili örnekler de paylaşılacaktır.